10 funkcji Salesforce, które warto poznać

Blog

Salesforce CRM to jeden z najbardziej funkcjonalnych programów do obsługi CRM. Potrafi znacznie usprawnić pracę oraz zautomatyzować wiele czynności, dzięki czemu możemy zaoszczędzić sporo czasu. Przedstawiamy 10 funkcji platformy Salesforce, które warto znać, by usprawnić funkcjonowanie Twojego biznesu. 

Komunikuj się za pomocą Chatter i otrzymuj powiadomienia

Salesforce CRM oferuje duże możliwości automatyzacji powiadomień, które dotyczą istotnych dla Ciebie tematów. Możesz używać Chatter, czyli komunikatora wbudowanego w Salesforce, który pozwala na wysyłanie wiadomości nie tylko do poszczególnych użytkowników, ale także odpowiednich grup. Pozwala on również na przesyłanie plików czy przeprowadzanie ankiet. Jeśli korzystamy z aplikacji mobilnej, możemy dostać powiadomienie na telefon wtedy, kiedy ktoś postanowi do nas napisać. 

Możemy także obserwować konkretne zadania – w momencie, kiedy oznaczymy je jako “follow”, zostaniemy poinformowani o każdej zmianie w obrębie danego tasku.

Analizuj wyniki kampanii

Salesforce posiada również możliwość analizowania wyników kampanii, które przeprowadziliśmy oraz sposobów zdobywania klientów. Okazuje się, że największe znaczenie dla biznesu mają przede wszystkim te kontakty, które kończą się spotkaniem w rzeczywistości. Jeśli otagujesz w Salesforce każdego leada, z którym kontaktowałeś się na targach, możesz z łatwością sprawdzić, które spotkania rozpoczęły się uściskiem dłoni. 

Salesforce pozwala m.in. na:

  • mierzenie ROI z eventów
  • śledzenie miejsc, w których spotkaliśmy konkretnych ludzi
  • śledzenie konwersji
  • raportowanie konkretnych działań
  • śledzenie odpowiedzi

Wysyłaj maile i twórz kampanie za pomocą Salesforce

To kolejny świetny pomysł na zaoszczędzenie czasu. Zamiast używać Gmaila czy Outlooka, możesz wysyłać maile bezpośrednio z platformy. Salesforce pozwala również na przeglądanie wyników kampanii mailowych. Ta funkcja jest dostępna w Marketing Cloud, Pardot oraz Sales Cloud poprzez dodatek Salesforce Index. 

Integruj platformę z Google i Microsoft 

Salesforce posiada dużo rozszerzeń do przeglądarki Google Chrome, które niewątpliwie ułatwiają codzienną pracę. Platforma oferuje wiele integracji odpowiadających różnym stylom pracy:

  • Salesforce Inbox – pozwala na łączenie skrzynki mailowej Gmail i Outlook z kontaktami Salesforce oraz kalendarzem. Umożliwia grupowe wysyłanie maili oraz śledzenie ich otwierania, co może dać nam wartościowy feedback – wiemy, które maile są chętnie czytane, a które nie. System wyposażony jest w sztuczną inteligencję, która podpowiada sprzedawcom odpowiedzi na ważne maile i automatyzuje te, które mają powtarzalny charakter. 
  • Lightning for Gmail – pozwala na pełną integrację skrzynki Gmail z informacjami widocznymi w Salesforce. Automatycznie przenosi wydarzenia z Google Calendar.
  • Lightning for Outlook – działa podobnie w przypadku programu Outlook. 

Otrzymuj feedback od klientów

GetFeedback to wtyczka, która pozwala poznawać opinie klientów o Twojej firmie i produktach. Umożliwia tworzenie ankiet z wykorzystaniem nowoczesnych technik badania opinii. Co istotne, wtyczka pozwala na gromadzenie opinii za pomocą różnych kanałów (strona internetowa, aplikacja mobilna, SMSy, chat oraz e-maile). Po zebraniu feedbacku od klientów, możemy w łatwy sposób dowiedzieć się, co należy poprawić, aby nasza firma działała jeszcze lepiej. 

Oszczędzaj czas na podpisywaniu dokumentów

Wtyczka Docusign pozwala na znacznie szybsze podpisywanie dokumentów oraz umów. Główne funkcje platformy to:

  • generowanie umów z danymi pochodzącymi z Salesforce
  • archiwizacja podpisanych umów
  • wysyłka umów do podpisania przez klientów i partnerów
  • automatyczne generowanie dokumentów sprzedażowych

Wyszukuj lokalizacji za pomocą map

Map Plotter to wtyczka, która znacznie ułatwia pracę przedstawicielom handlowym. Pozwala na lokalizowanie firm klientów za pomocą Google Maps, planowanie optymalnych tras dojazdowych lub otrzymywanie istotnych informacji związanych z danym miejscem docelowym (np. informacje o pogodzie lub istotnych punktach wokół siedziby danej firmy). Funkcja pozwala również na integrację z mapami w smartfonach. Doskonale sprawdzi się wszędzie tam, gdzie przedstawiciele działają w terenie, a firma obsługuje przedsiębiorstwa zlokalizowane w różnych miejscach w kraju.

Prowadź rekrutację do firmy

Target Recruit to świetne wsparcie dla działów HR. Ta wtyczka posiada znakomicie zorganizowany system śledzenia oraz komunikacji z potencjalnymi kandydatami na dane stanowiska w Twojej firmie. Znacznie ułatwia poszukiwanie odpowiednich osób lub zapraszanie ich na spotkania. Pozwala nawet na sprawne przeprowadzenie onboardingu po zakończonym procesie rekrutacyjnym. Za pomocą Target Recruit możesz dopasować kandydatów do konkretnych stanowisk, wprowadzać pracowników do bazy czy tworzyć rozliczenia. 

Ulepszaj kompetencje swojego zespołu sprzedażowego

Aplikacja BrainShark to prawdziwy hit dla tych, którym zależy na rozwoju biznesu oraz podnoszeniu kompetencji pracowników. Oferuje łatwy dostęp do szkoleń, coachingu oraz istotnych treści szkoleniowych. Pozwala również na planowanie odpowiednich ścieżek rozwoju pracowników. Ta wtyczka stanowi znakomite wsparcie dla różnych zespołów. 

Planuj ważne wydarzenia i spotkania

Za pomocą Booking Kare możesz rezerwować sale oraz planować spotkania i wydarzenia w swojej firmie. Wtyczka posiada łatwy w obsłudze, intuicyjny interfejs oraz zintegrowany czat i kalendarz, co pozwala na uzyskanie pełnej kontroli nad każdym aspektem planowania i rezerwacji spotkań bezpośrednio z poziomu platformy. Możesz nawet sprzedawać bilety na wydarzenia organizowane przez Twoją firmę!

Porozmawiajmy o Twoim projekcie. Skontaktuj się z nami.