Salesforce – narzędzie o wielkich możliwościach
Tematy: Apex, Backend, Chmura, CRM, Frontend, Integracja Salesforce, Personalizacja, Programowanie, Salesforce, Salesforce developer, Sklep internetowy
System Salesforce to platforma, która, choć obecnie jest niszą w Polsce, zdobywa dużą popularność na rynkach zagranicznych. To jedno z najpopularniejszych na świecie rozwiązań stanowiących wsparcie obsługi klienta i sprzedaży (CRM), które jest oparte o rozwiązania chmurowe. Umożliwia dostosowanie systemu do indywidualnych potrzeb użytkownika. Dużą zaletą Salesforce jest to, że system posiada wiele dedykowanych funkcji i aplikacji umieszczonych w sklepie internetowym, które rozszerzają jego możliwości bez konieczności programowania. Poza tym Salesforce daje możliwość budowania wyspecjalizowanych rozwiązań za pomocą różnych języków programowania, takich jak np. Apex, Java Script czy Visualforce.
Z roku na rok coraz więcej firm decyduje się na tworzenie aplikacji na tej platformie. System znajduje zastosowanie w wielu różnych aspektach działania firm, które mają kontakt z klientem. Jest zatem nie tylko doskonałym wsparciem sprzedaży, ale także świetnym narzędziem do zarządzania procesami biznesowymi. Umożliwia kompleksowe prowadzenie wszystkich kroków np. w procesie reklamacji towaru. Dzięki tej platformie możemy także zbudować sklep internetowy, bądź dowolną aplikację. Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb klienta.
Jak działa Salesforce?
Głównym założeniem systemu jest fakt, iż działa on bez software. Platforma oparta jest w całości na chmurze, a aplikacjami są tak naprawdę strony internetowe, dlatego do korzystania z platformy potrzebujemy wyłącznie przeglądarki i stałego dostępu do internetu. Chmura daje możliwość zapisania i przechowywania wszystkich danych na platformie bez obaw o awarię oprogramowania. Kod aplikacji przechowywany jest na serwerach Salesforce i tam zachodzą wszystkie procesy, a użytkownik dostaje zwykłą stronę internetową, która ładuje się bez większych opóźnień. Dzięki temu, w przypadku występowania wszelkich błędów, specjaliści zajmujący się platformą mogą bardzo szybko naprawić usterkę. Dużą zaletą platformy jest również fakt, iż jest ona całkowicie uniwersalna. Działa na różnych urządzeniach, systemach operacyjnych i przeglądarkach.
Salesforce developer — główne zadania
W aplikacjach Salesforce mamy duże możliwości dostosowania systemu do własnych potrzeb. Zastosowanie tej platformy często nie wymaga użycia kodu, co z perspektywy klienta jest bardzo wygodnym rozwiązaniem. Dzięki temu ewentualne zmiany mogą być wprowadzane nawet bez pomocy opiekuna platformy. Często jednak zdarza się, że oczekiwania klienta wykraczają poza standardowe ramy i tutaj pomoc specjalistów okazuje się kluczowa.
Personalizacja Salesforce i tworzenie stron internetowych to jedno z podstawowych zadań dostawcy usługi. Wiąże się to zarówno z dostosowaniem samego działania aplikacji, jak i jej interfejsu. Do tego rodzaju działań wykorzystywany jest głównie język Apex jako backend, natomiast jeśli chodzi o frontend, jest to głównie Lightning Component oraz Visualforce. Bardzo istotnym procesem jest także integracja Salesforce. Dostosowanie platformy do systemów wewnętrznych danej firmy pozwala na niezwykle sprawne zarządzanie biznesem. Często możemy przejść z jednego systemu do drugiego za pomocą wyłącznie jednego kliknięcia.
Jakie możliwości daje Salesforce?
Platforma daje szereg możliwości zarządzania CRM zarówno międzynarodowym korporacjom, jak i małym oraz średnim przedsiębiorstwom. Projekty i zadania, jakie mogą zaproponować firmy IT będące dostawcami usług, są bardzo szerokie. Zapewniają indywidualne podejście do każdego klienta, proponując mu przy tym najlepiej zoptymalizowaną ścieżkę rozwoju.
Najczęściej proponowane usługi na rynku to:
- Doradztwo w sprawie Salesforce – firmy informatyczne doradzają, w jaki sposób najlepiej dostosować platformę do indywidualnych potrzeb i wymagań swojego przedsiębiorstwa.
- Integracja Salesforce – polega na skonfigurowaniu platformy w taki sposób, by integrowała się z systemami wewnętrznymi w danej firmie.
- Personalizacja Salesforce – polega na wdrożeniu funkcji, które są najlepiej dostosowane do konkretnych potrzeb danego przedsiębiorstwa.
- Wdrożenie Salesforce – specjaliści pomagają wdrożyć w firmie system Salesforce od podstaw tak, by działał jak najwydajniej.
- Migracja danych do Salesforce – przeniesienie wszystkich danych z dysków i systemów firmowych do chmury Salesforce.
- Pomoc techniczna i szkolenia – wiele firm z branży IT oferuje kompleksową pomoc techniczną oraz szkolenia dotyczące platformy.
System pozwala także na programowanie w przeglądarce internetowej. Najprostszych aplikacji nie trzeba kodować, można je po prostu wyklikać. Salesforce pozwala m.in. na:
- tworzenie struktury danych
- tworzenie relacji między obiektami
- odpowiednie zabezpieczenie danych
- tworzenie stron wyświetlających zarówno pojedyncze rekordy, jak i ich serię
- generowanie raportów
- definiowanie procesów biznesowych
Gotowe mechanizmy Salesforce
Platforma oferuje wiele gotowych mechanizmów, które mogą sprostać oczekiwaniom dużej części klientów biznesowych. W przypadku niestandardowych, indywidualnych rozwiązań znakomicie sprawdzi się Developer Console, oferująca takie możliwości, jak:
- tworzenie i edycja stron, klas, komponentów, triggerów
- debugowanie aplikacji
- uruchamianie testów jednostkowych
- sprawdzanie pokrycia kodu
- generowanie zapytań do bazy danych
U kogo sprawdzi się Salesforce?
Salesforce nie ma służyć wyłącznie wsparciu sprzedaży. Jest bardzo uniwersalną platformą, która zdecydowanie wspiera prowadzenie biznesu. Możliwość integracji jej mechanizmów z wewnętrznymi systemami firmy oraz budowania własnych sprawia, że posiada ona bardzo wiele różnych zastosowań. Z platformy chętnie korzystają klienci wywodzący się z różnych branż – od budowlanej, poprzez farmaceutyczną aż do gastronomicznej. System znajdzie swoje zastosowanie praktycznie w każdej większej lub mniejszej firmie. Dzięki Salesforce możemy znacznie usprawnić zarządzanie biznesem i wyraźnie zwiększyć swoje wyniki. To bardzo opłacalna inwestycja, ponieważ koszty platformy są stosunkowo niskie (wynoszą od 25$ miesięcznie). Wiele firm informatycznych tworzy w chmurze oryginalne aplikacje, dlatego możliwości rozwoju i oryginalne rozwiązania CRM są praktycznie nieograniczone. To wszystko sprawia, że platforma uzyskała dużą popularność na całym świecie, a Polscy przedsiębiorcy korzystają z niej coraz częściej. To rozwiązanie, które może całkowicie odmienić oblicze Twojego biznesu.
Porozmawiajmy o Twoim projekcie. Skontaktuj się z nami.